سواد رسانه ای

داستان این دوره:

سواد رسانه‌ای یک نوع درک متکی بر مهارت است که می‌توان براساس آن انواع رسانه‌ها را از یکدیگر تمیز داد، انواع تولیدات رسانه‌ای را از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد.
در این درس در قالب 12 جلسه به این مقوله کلیدی در قالب روش سرگرم آموزی پرداخته است و روش مواجه با رسانه ها و شناخت پیام های ارسالی و القایی آنان را مورد بحث قرار داده است.

سرفصل و جلسات:

  • جلسه اول : ما و رسانه
  • جلسه دوم : پیام همبرگری
  • جلسه سوم : پنچگانه سواد رسانه ای
  • جلسه چهارم : فرستنده و جریان شناسی رسانه ها
  • جلسه پنجم : رسانه شناسی و تفاوت رسانه ها
  • جلسه ششم : شناخت پیام و ویژگی های محتوا
  • جلسه هفتم : شناخت مخاطب
  • جلسه هشتم : مخاطب منفعل و فعال
  • جلسه نهم : تاثیر زمان و مکان و فرهنگ در تولیدات رسانه ای - زندگی دوم و دو جهانی شدن
  • جلسه دهم : فنون تولید محتوا (1)- بازنمایی و کلیشه ها
  • جلسه یازدهم : فنون تولید محتوا (2)
  • جلسه دوازدهم : رژیم مصرف رسانه ای و سبک زندگی
  • آزمون پایانی

پیش نمایش دوره:














ارتباط با ما